Dízel nagynyomású szivattyúk

Napjaink legszélesebb körben alkalmazott dízel befecskendező rendszere az úgy nevezett Common Rail, vagy közös nyomócsöves befecskendező rendszer. Minden jelentős dízel rendszer gyártó, így a Bosch, Delphi, Denso és a Continental (Siemens VDO) is gyárt ilyen rendszert, vagy annak egyes elemeit. A rendszer főbb elemei a nagynyomású szivattyú, a közös nyomócső és az injektorok.
A rendszerben a „nagynyomásért” felelős egység egy általában radiál dugattyús szivattyú, melyet nagynyomású szivattyúnak nevezünk.
A nagynyomású szivattyú tápellátását a kisnyomású szivattyú biztosítja. A kisnyomású szivattyú feladata az üzemanyag eljuttatása a tankból a nagynyomású szivattyúig. A kisnyomású szivattyú rendszeren belüli elhelyezése változó lehet. Vannak gyártók, akik a tankba helyezik el, míg mások a nagynyomású szivattyúra, vagy annak házába teszik.


A nagynyomású szivattyú feladata, hogy meghatározott nyomáson megfelelő mennyiségű üzemanyagot biztosítson a közös nyomócsövön keresztül az injektoroknak. A nagynyomású szivattyú meghajtását a motor főtengelyéről kapja, szabályzását a motorvezérlő elektronika végzi.

A nagynyomású szivattyú meghibásodási lehetőségei, hibajelenségek


Ha a jármű hosszas indítózás után is csak nehezen, vagy egyáltalán nem indul be, valószínű a rendszerben a nyomás felépülésével van probléma.Ilyenkor célszerű ellenőrizni a nagynyomású szivattyút, mint a rendszernyomás elsőszámú felelősét.
A rendszer egyik legstabilabb eleméről beszélünk, ennek ellenére azért meg lehet határozni jellemző meghibásodásokat, melyek sokszor csak az elhasználódásra vezethetők vissza. A legegyszerűbb eset, amikor a szivattyú házán kívülről üzemanyag szivárgás nyomai fedezhetők fel. Ilyenkor általában egy tömítéskészlet csere orvosolja a problémát, mely egyébként a rendszer egyéb elemeinek működésére nincs különösebb kihatással. Előfordul ugyanakkor a feltöltő szivattyú, a tengely vagy a ház kopása, bemaródása is, ami viszont magában hordozza a szivattyút követő rendszerelemek, például az injektor tönkretételének lehetőségét.
A fő ellenség természetesen a nagynyomású szivattyú esetében is a nem megfelelő minőségű üzemanyag.

Vizsgálat, javítás

A nagynyomású szivattyúk próbapadi ellenőrzése előtt a szivattyút minden esetben szét kell szereljük. Meg kell győződnünk annak belső tisztaságáról, meghatározó elemeinek épségéről. Ennek elmulasztása esetén egy hibás szivattyú képes a mérőberendezést is tönkre tenni hasonlóképp, mint a járműben az injektort.
A javítás a hibás alkatrészek cseréjével történik, az alkatrészek felületének utólagos megmunkálása a gyári technológia szerint nem támogatott.

Műhelyünk vállalja

 
 

nagynyomású szivattyúk gyári technológia szerinti teljes körű ellenőrzését, javítását és felújítását.A fenn felsorolt szivattyútípusokból az általánosabbakhoz rendelkezünk raktárkészleten alkatrészekkel, így a javítás az ügyfél által akár megvárható. Ritkábban előforduló típusok esetében a vállalási idő 1-5 nap lehet, a cserélendő alkatrészek beszerzési idejének függvényében.
A nagynyomású szivattyú megbontásos és szükség szerinti adagolópadi vizsgálatának díja 10.000 - 49.000 Ft+ÁFA között várható a szivattyú típusától és a meghibásodás jellegétől függően.

Amennyiben az egység felújítása, javítása nem gazdaságos, vagy nem lehetséges (pl.: szükséges alkatrész hiánya) ügyfeleinknek kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosítunk a gyártó felújított vagy új és általunk felújított dízel főegység kínálatunkból.Konkrét probléma esetén kérjük, az alábbi form használatával adja meg a hibásnak vélt egység számát és a hibajelenség rövid leírását. Munkatársunk rövidesen felveszi Önnel a kapcsolatot és amennyiben elegendő információt kaptunk, elküldjük Önnek előzetes árajánlatunkat.

    Kérdése van? Lépjen velünk kapcsolatba!